piątek, 13 lutego 2009

2. Zimo, wy...nocha!

Naprawdę mam jej już dość. Człowiek akurat planuje wyjazd na miasto z celem dodatkowym (acz w moich oczach istotniejszym od głównego) zrobienia paru zdjęć, a tu ziemia biała, niebo białe i mgła jeszcze dla zwiększenia dramaturgii. Żeby mi tylko wtorek tak nie wyglądał, bo przewiduję kolejny wypad.

Z chęcią dałbym teraz jakieś letnie zdjęcie, ale nie jestem w stanie nic wybrać. Dam więc coś może mało malowniczego, ale bardzo kojarzącego mi się z Łodzią, przynajmniej od pewnego czasu.

Właściwie to się bardzo się dziwiłem moim znajomym z innych miast, że widok ten wielce ich zaskoczył. Bo jakże to? Na amerykańskich filmach jest, w Łodzi jest, a we Wrocławiu, Gdańsku, itd. niet?

Zjawisko występuje tylko zimą i sfotografowane przeze mnie niestety właśnie dziś. Najciekawiej wygląda to w grupie, gdy ulice oświetlają tylko latarnie.

O czym mowa?

Studzienka 1

Dlaczego u nas tak, a u innych nie?

Studzienka 2

Czy może jednak u innych też, a znajomi z dalekich stron mi tu ściemniają?

3 komentarze:

  1. Oczywiście mówisz o duchach, cztery się pokazują przez cztery dziurki - co w tym dziwnego - wszak to miasto czterech kultur ;)
    znikąd

    OdpowiedzUsuń
  2. to proste - chodzi o tak zwane mgly kanalizacyjne - widoczne tylko zima, a wyczuwalne o kazdej porze roku
    rusalka amelka (Twoja ciotka?)

    OdpowiedzUsuń
  3. A widziałeś, jak się gołębie rozsiadają na tych studzienkach? Prawie jeden na drugim, ledwo się mieszczą:)
    Niestety, natykam się na to zjawisko zawsze, kiedy nie mam przy sobie aparatu...Jeno iść się powiesić! xD

    OdpowiedzUsuń